By Aranka

What to do with: Vaseline

Posted on: 6 februari 2011

Vaseline, wie kent het niet en wie heeft het niet? Eigenlijk heet het geen Vaseline wat ik bedoel maar Petroleum Jelly, maar in het artikel noem ik het toch maar vaseline omdat het hier zo ingeburgerd is, haha. Nou bijna iedereen heeft het in huis. Algemeen bekend is het om op je lippen te smeren om droge lippen tegen te gaan. Maar met Vaseline kun je veel meer, maar dan ook écht veel meer. Kijk snel verder waar je dit kleine wondermiddeltje allemaal voor kan gebruiken! Altijd handig een multifunctioneel product bij je te hebben!

Vaseline kun je gebruiken voor:

  • Als eerst beginnen we natuurlijk met dat het goed is voor droge lippen en dat ze weer zacht aan voelen.
  • Als je last van eczeem hebt en je huid is uitgedroogd kun je op de droge huid prima vaseline smeren.
  • Meer volume in je wimpers hebben? Smeer en ’s avonds voordat je gaat slapen een laagje vaseline op.
  • Last van erg droge voeten, breng vaseline royaal op je voeten aan en doe er een oude sok overheen, laat dit goed intrekken en je hebt heerlijk zachte voeten na afloop.
  • Gevoelige en droge ellebogen? Breng hier een laagje vaseline op, dit maakt de huid weer soepel en een stuk minder gevoelig.
  • Geen lip scrub in huis? Meng wat vaseline en suiker met elkaar en je hebt snel een home-made lipscrub.
  • Last van lippenstift op je tanden? Breng een laagje vaseline op je tanden aan en je hebt er geen last meer van.
  • Breng een klein laagje over je oogschaduw heen en je hebt gelijk een heel appart effect met je oogschaduw!
  • Geen scheergel bij de hand? Smeer de huid in met een beetje vaseline en het smeermesje glijd over je huid heen.
  • Krijg je je ring niet meer af? Vet hem dan een beetje in met vaseline en je hebt hem zo weer af.
  • Meng je lipstick met een beetje vaseline en je hebt een prachtige crèmeblush.
  • Gebruik een heel klein beetje vaseline om je schoenen weer mooi te laten glimmen.
  • Heb je een feestje of iets belangrijks en zien je haarpunten er niet meer zo mooi uit, doe een beetje in je puntjes en je haar ziet er weer als nieuw uit!
  • Make-up op je kleren gemorst? Met vaseline inwrijven en dan er meteen weer uitwassen!
  • Zit er nog nepwimper lijm op je ogen? Dit kan je makkelijk verwijderen met vaseline.
  • Heb je losse pigmenten liggen en wil je daar een mooie lipgloss van maken? Meng het dan met elkaar en je hebt een nieuwe lipgloss.
  • Make-up remover thuis laten liggen, smeer wat vaseline op je ogen en laat het even intrekken en haal het er voorzichtig af met een wattenschijfje.
  • Zitten je wenkbrauwen niet meer in model, smeer er een beetje vaseline in en maak ze weer mooi in model.

Nu weten we dat Vaseline (Petroleum Jelly) voor heel veel dingen goed is! En ongetwijfeld nog veel meer! Weet jij nog iets wat er niet tussen staat, zet het dan bij de comments!

14 Reacties to "What to do with: Vaseline"

Leuk artikel ik had zelf ook zoiets in gedachten om te posten maar dat zal ik nu niet meer doen hoor 😉 ik weet niet meer wat je kan doen met vaseline het zijn er al zoveel !

Wat een superhandig artikel, handige tips! 🙂 Ik heb een enorme pot staan en ik dacht dat die nooit op zou komen!

Dit is inderdaad handig, ik gebruik het nu alleen voor mn lippen, want deze versie vind ik niet fijn voor op mn lichaam. Btw, ik volg je 🙂

Wat leuk dat je me volgt! Ik vind ook alleen deze versie fijn, de rode enzo kan ik niet aanraden om op je lichaam te smeren!

Ik heb de rosy lips en de petroleum jelly, die laatste gebruik ik voor mijn wimpers en droge ellebogen, de rode gebruik ik voor mijn lippen omdat ik erg lichte lippen heb en niet van lipgloss/lipstick houd. Super handig dit artikel!

Zitten een paar heel handige tips tussen!

Handige tips!
Wat is vaseline toch handig (A)

Handig artikel! Ik vind Vaseline erg fijn 😛

een heel handig artikeltje aranka

Maar moet je als je vaseline op je wimpers smeert, de volgende morgen weer afwassen?
Me vriendin zegt van wel, maar me andere vriendin zegt weer niett. ;s

Nee eigenlijk niet, het kan wel want als vaseline in je oog komt of in je traanbuis raken je traanbuizen verstopt &su.

is het waar dat als je vaseline op je tanden smeert dat ze witter worden?

Geef een reactie

Blog Stats

  • 64,547 bezoekers

Bloglovin’

bloglovin Free Web Stats

Populaire berichten

