By Aranka

DIY: Maskers maken

Posted on: 20 januari 2011

Heb je een middag of weekend niks te doen? Nodig dan je vriendinnen uit voor een gezellig middag maskertjes maken! Ik heb een paar handige maskertjes opgezocht die makkelijk te maken zijn en geen rare dingen voor nodig hebt die moeilijk te krijgen zijn. Kijk snel verder!

Honing masker:
Wat heb je nodig? 1 theelepel honing en  1 theelepel yoghurt.
Mix deze 2 dingen door elkaar heen voor een lekker maskertje. Het is voor alle huid typen geschikt en geeft je gezicht een heerlijke boost!

Advocado masker:
Wat heb je nodig? 1 advocoda en een half kopje honing.
Mix deze 2 dingen door elkaar heen en breng het op je gezicht aan. Dit masker is echt geschikt voor de droge huid. Kijk wel uit dat je niet een te harde advocado koopt want die kan je haast niet door elkaar heen mixen.

Perziken masker:
Wat heb je nodig? Halve perzik (je kan ze goedkoop in blik kopen) en eetlepel honing.
Mix deze dingen door elkaar heen en breng het op je gezicht aan. Laat de perzik wel goed uitlekken anders krijg je een veelste nat masker. Dit masker is gewoon geschikt voor de normale huid. (het is ook lekker om zo op te eten haha!)

Chocolade masker:
Wat heb je nodig? 4 eetlepels cacao poeder en 4 eetlepels volle melk.
Mix ze allebei door elkaar heen totdat je een stevig mengsel hebt, als hij te waterig is voeg er dan nog wat cacao aan toe. Het helpt om je poriën te verkleinen.

Bananen masker:

Wat heb je nodig? 1 banaan, 1 theelepel honing en een sinaasappel.
Mix de banaan en de honing door elkaar en voeg een paar druppels vocht van de sinaasappel toe. Dit masker is erg geschikt voor een vette huid!

8 Reacties to "DIY: Maskers maken"

Dat bananenmasker klinkt lekker! Ga ik eens een x uitproberen, denk ik 🙂

Dat chocolade masker lijkt me wel wat!

Chocolademasker! Mm, lekker 😉 Al lijkt een bananenmasker mij ook heerlijk!

Het honing masker ga ‘k eens een keertje proberen.

Ik beloof mezelf al jaren om een keer ook zo’n maskertje te maken, maar heb er steeds geen tijd voor 😛 Een maskertje uit een pakje is toch vaker me keuze 🙂

Oeh!! Zondag ga ik dat chocolade masker maken!! Samen met een vriendin!

Tot het chocomasker werkt echt super

Ik haat de banaan niet doen dus

Geef een reactie

